Четвер, 14.12.2017, 10:21 | RSS
Меню

Опитування
Оцініть наш сайт
1. Добре
2. Відмінно
3. Непогано
4. Жахливо
Всього відповідей: 33

Про бібліотеку


           Вітаємо Вас на сторінках нашої бібліотеки.     

  

  Бібліотека - море книг.

   Бібліотека - храм науки.

   Переступай її поріг,

   Бери скарби нетлінні в руки.

   Читай, мій друже, час не гай -

   Весь світ великий пізнавай!

           

 

 

ФУКЦІЇ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ:

Освітня:

Озброєння школярів методами пізнання й аналізу теоретичних положень основ наук; навичками систематичної роботи з джерелами інформації.

Формування в шкільній бібліотеці фонду літератури за основними галузями знань, який би якнайповніше задовольняв освітні потреби і запити школярів, забезпечував можливість їхньої ефективної індивідуальної освітньої та групової діяльності.

Співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом.

Соціальна:

Допомогти учню у формуванні ціннісно-світоглядної орієнтації в час глибоких змін, що відбуваються в суспільстві; психологічної стійкості; уміння жити в гармонії з суспільством, природою, самим собою.

Інтелектуальна:

Формування інтелектуального потенціалу держави, творчої орієнтованої особистості, здатної реалізувати свої природні здібності й талант, вибудувати перспективу свого інтелектуального життя.

Самоосвітня:

Сприяти пізнавальній діяльності - цілеспрямованій, систематичній, керованій самим школярем роботі, необхідної для вдосконалення його освітнього та інтелектуального рівня; стимулювати цей процес; надавати консультації щодо організації самоосвітньої діяльності.

Якнайповніше забезпечити потреби школяра в літературі, яка задовольняє його пізнавальні інтереси.

Культурологічна:

Поглиблення знань читачів-школярів з історії культури, культурного розвитку українського народу, нації, людства; виробляти вміння розуміти історію та культуру, традиції та цінності свого народу.

Виховна:

Патріотичне виховання, формування високого рівня правової культури та законослухняності учнівської молоді, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів.

Моральне виховання, що передбачає прищеплення й розвиток моральних почуттів, наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу, загальнолюдських моральних цінностей.

Трудове виховання, метою якого є формування творчої, працелюбної особистості, умілого господаря.

Естетичне виховання, мета якого сприяння засвоєнню підростаючим поколінням кращих зразків вітчизняної і світової культури та допомога у формуванні особистого естетичного світосприйняття, естетичного смаку учня.

Правила користування бібліотекою

1. Загальні положення

1.1. Типові правила користування бібліотекою загальноосвітнього навчального закладу розроблені відповідно до Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» зі змінами і доповненнями, затвердженими Верховною Радою України 16.03.2000 р., «Типових правил користування бібліотеками в Україні», затверджених наказом Міністерства культури і мис­тецтв України від 25.05.2001 р. № 319 і зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 22.06.2001 р. за № 538/5729, «По­ложень про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу», затверджених наказом Міносвіти України від 14.05-99 р. № 139.

1.2. Правила користування бібліотекою — це документ, що регламентує відносини користувача з бібліотекою, встановлює зага­льний порядок організації обслуговування користувачів, доступ до фондів бібліотеки, права та обов'язки користувачів бібліотеки.

1.3. Бібліотека обслуговує користувачів на абонементі, у читальному залі.

2. Порядок користування бібліотекою

2.1. Учні школи записуються до бібліотеки в груповому (класи) або в індивідуальному порядку за списками, співробітники та викладачі — за паспортами.

2.2. На кожного користувача заповнюється читацький формуляр як документ, що підтверджує факт і дату видачі користувачеві документів з фонду бібліотеки та їх повернення.

2.3. Під час запису до бібліотеки користувачі повинні ознайомитися з Правилами користування нею і підтвердити зо­бов'язання про їх виконання своїм підписом у читацькому формулярі (крім учнів 1—4 класів).

2.4. До послуг користувачів надається:

-         фонд навчальної, художньої, довідкової, науково-популярної літератури для учнів; методичної, науково-педагогічної, довідкової літератури для вчителів;

-         книги, газети, журнали;

-         довідково-бібліографічний апарат, каталоги, картотеки, довідково-бібліографічний фонд, рекомендаційні списки літератури;

-         індивідуальні, групові та масові форми роботи з користувачем.

3. Порядок користування абонементом та читальним залом

3.1. Термін користування документами, які видаються на абонемент, не більше 30 днів. Кількість примірників, які ви­даються на абонемент, не більше 5.

3.2. Навчальна, методична література видається користувачам на час навчання відповідно до програм з обов'язковою перереєстрацією наприкінці року.

3.3. У разі необхідності термін використання документів може бути продовжений, якщо на видання немає попиту з боку інших користувачів, або скорочений, якщо видання користується попитом.

3.4. Періодичні видання видаються вчителям-предметникам терміном на 5 днів. За кожний примірник користувач розписується в читацькому формулярі (крім учнів 1—4 класів).

3.5. Періодичні видання видаються учням лише в читальному залі.

3.6. Кількість документів, які видаються в читальному залі, не обмежена.

3.7. Рідкісні, цінні, довідково-енциклопедичні видання, альтернативні підручники, хрестоматії видаються лише в читальному залі.

4. Права, обов'язки та відповідальність користувачів

Користувач має право:

4.1. Одержувати повну інформацію про склад фонду бібліотеки та порядок доступу до нього.

4.2. Отримувати у тимчасове користування необхідні документи (на різних носіях інформації) з фонду бібліотеки.

4.3. Отримувати бібліотечно-бібліографічні знання, навички та вміння самостійного користування бібліотекою.

4.4. Брати участь у заходах, що їх проводить бібліотека.

4.5. Обиратися до бібліотечної ради, надавати практичну допомогу бібліотеці.

4.6. Подавати адміністрації школи зауваження, пропозиції щодо роботи бібліотеки.

Користувач зобов'язаний:

4.7. Дотримуватися Правил користування бібліотекою.

4.8. У разі запису до бібліотеки треба надати необхідні відомості про себе для заповнення читацького формуляра.

4.9. Дбайливо ставитись до документів, отриманих з фондів бібліотеки: не псувати, не робити позначок, підкреслю­вань, не виривати й не загинати сторінки.

4.10. Повертати документи не пізніше встановленого терміну.

4.11. Не виносити з приміщення бібліотеки документи, які не зафіксовані в читацькому формулярі.

4.12. Розписатися в читацькому формулярі за кожне отримане в бібліотеці видання (крім учнів 1-4 класів).

4.13. Не порушувати порядку розстановки літератури у фонді відкритого користування, не виймати картки з каталогів та картотек.

4.14. Щорічно, на початку навчального року, проходити переєрестрацію.

4.15. Користувачі у бібліотеці мають дотримуватися порядку, не заносити до бібліотеки портфелі, сумки та верхній одяг.

4.16. У разі вибуття з школи повернути до бібліотеки літературу, яка була взята на абонементі. Працівники школи, що звільняються з роботи, повинні підписати обхідний лист у бібліотекаря.

Відповідальність користувачів:

4.17. У разі втрати або пошкодження документів з фонду бібліотеки користувач повинен замінити їх аналогічними або рівноцінними (за визначенням бібліотекаря) документами, або внести кратне відшкодування вартості документа. Вартість відшкодування визначається бібліотекою залежно від цінності документа.

4.18. В кінці навчального року учні, вчителі та працівники школи повинні розрахуватися з бібліотекою. Учні, які не розрахувалися з бібліотекою, не здали підручники за минулий навчальний рік, позбавляються права користуватися бібліотекою.

4.19. За втрату документів з бібліотечних фондів або їх пошкодження відповідальність несуть батьки або особи, під наглядом яких перебувають діти.

5. Права та обов’язки бібліотеки

Бібліотека зобов'язана:

5.1. Формувати універсальний бібліотечний фонд з урахуванням змісту навчання в школі, згідно з його інформаційними і виховними функціями, запитами та інтересами користувачів тощо.

5.2. Організовувати, раціонально розміщувати та вести облік бібліотечних фондів.

5.3. Систематично аналізувати використання бібліотечного фонду.

5.4. Пропагувати книгу і читання засобами бібліотечної роботи, сприяти підвищенню культури читання.

5.5. Складати і готувати списки літератури на допомогу навчально-виховній роботі. Виконувати довідкову та Інформа­ційну роботу шляхом масового, групового та індивідуального інформування.

5.6. Формувати систему бібліотечно-бібліографічної освіти учнів та педколективу.

5.7. Систематично слідкувати за своєчасним поверненням до бібліотеки виданих документів.

5.8. Проводити на початку навчального року перереєстрацію користувачів.

5.9. Вести усну науково-інформаційну роботу, організовувати виставки літератури, бібліографічні огляди, дні інформації, літературні вечори. Надавати допомогу у проведенні школою свят, ігор та інших заходів.

5.10. Організовувати ремонт видань та палітурні роботи.

5.11. Створювати та підтримувати комфортні умови для роботи користувачів.

5.12. Забезпечувати режим роботи бібліотеки згідно з вимогами навчального закладу.

Бібліотека має право:

5.13. Визначати зміст та форми своєї діяльності.

5.14. Знайомитись з планами навчально-виховної роботи школи.

5.15. Ставити до відома адміністрацію школи про порушення користувачами основних вимог до користування документами.

                                                      

Вхід на сайт
Календар новин
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Пошук
Корисні посилання

Статистика відвідувань

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0