Офіційний сайт Ріпкинської ЗОШ №2 Вівторок, 25.09.2018, 05:40
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Наше опитування
Що не задовольняє Вас в процесі навчання?
1. Підручники
2. Поведінка однокласників
3. Матеріально-технічна база
4. Нічого
5. Професійність вчителів
6. Все
Всього відповідей: 36

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

             На землі існує три головні цінності, три чуда: 

                    хліб, щоб народ завжди був здоровий і сильний;

  жінка, щоб не обривалася нитка життя;

книга, щоб не обривався зв'язок часів.

 

Допоможіть дитині стати читачем

1. Починаючи від народження дитини, постійно купуйте книги.

2. Як тільки ваша дитина навчиться читати, познайомте її з першою книжкою для самостійного читання.

3. Поцікавтесь, чи зрозуміла дитина про читане.

4. Обговорить з нею книжечку.

5. При обговоренні прочитанного не наполягайте на своїй думці.

6. Поясніть незнайомі слова і розкажіть про словники.

7. Контролюйте тематику читання. 

8. Вчіть переказувати прочи­таний твір.

9. Вчіть дитину вибирати кни­гу за її уподобаннями.

10. Виховуйте бібліотечну куль­туру дитини.

11. Коли радите дитині прочитати якусь книгу, то знайдіть час прочитати її самим.

12. Прищепляйте дитині любов до книги.Вчіть дитину бережливого ставлення до книги, як до безцінного скарбу.

13. Створіть власну бібліотеку. 

14. Поповнюйте періодично до­машню бібліотеку літературою, відповідно до віку вашої дитини.

Дитина розпочинає своє знайомство зі світом у колі своєї родини. І звісно, батьки посідають головне місце у вихованні та формуванні ціннісних орієнтацій, світогляду, знайомлять з нормами поведінки, трудовими навичками.      

Тож, шановні батьки, саме від вас залежить формування читацьких інтересів та культури читання вашої дитини.

Про користь читання
Читання розвиває уяву. Телебачення не надає можливості мислити самому. Читаючи книгу, ми маємо ширші горизонти.
 

Читання поліпшує мовні навички. «Навички», які потрібні для  перегляду телепередач, настільки малі, що ми поки ще не чули про втрату здатності дивитись телевізор. Читання – єдина можливість збагатити себе потрібним запасом слів.
 

 Читання розвиває терпінняЗа одну годину на екрані телевізора може пройти понад тисячу зображень. Глядач практично не має часу подумати над тим, що він дивиться. Читання – складний процес розшифрування прочитаного, який допомагає і розвиває терпіння.

Скорочитання.
Скорочитання - це читання більш ніж 300 слів за хвилину. Цікаво, що великі письменники, наприклад, О. Горький, читали 600 слів за хвилину. Найбільша швидкість читання зафіксована в американського президента Дж. Кеннеді - близько 2000 слів за хвилину. У деяких зарубіжних фірмах не беруть на керівну роль фахівця, якщо він читає менше 400 слів за хвилину.
Дитині-школяру необхідне оптимальне читання. Це читання зі швидкістю розмовної мови, тобто в темпі від 120 до 150-ти слів за хвилину. Саме до такої швидкості пристосувався за багато століть артикуляційний апарат людини, саме при цій швидкості досягається краще розуміння тексту.
           Диктори телебачення широко варіюють свою швидкість читання - у межах від 90 до 170-ти слів за хвилину при середньому читанні 130 слів за хвилину. Випускник початкової школи за нормативами повинен читати 90 слів за хвилину. Це не збігається з оптимальною швидкістю розмовної мови.
За оцінками психологів, на успішність дитини у школі впливає 200 факторів. І існує фактор номер один - швидкість й усвідомленість читання.
Досвідчені вчителі відзначають: у 6-8-х класах успішно встигаючими в основному були ті, хто наприкінці початкового навчання читав 130-170 слів за хвилину, учнями із середнім рівнем навчальних досягнень - 100-140 слів за хвилину, а з низьким - 80-90 слів за хвилину.
При низькій швидкості читання учню старшої школи і 24-х годин не вистачить, щоби прочитати все з домашнього завдання. Таким чином, він приречений на низький рівень успішності. Швидко читають зазвичай ті учні, які читають багато. У процесі читання вдосконалюються оперативна пам'ять і стійкість уваги. Від цих двох показників залежить розумова працездатність.
Діти мають  різний темперамент. Холерики, як правило, вимовляють 150 слів за хвилину, сангвініки - 130 слів  за хвилину. А ось флегматики та меланхоліки на  рівень 120 слів за хвилину навряд чи вийдуть. Але природа розпорядилась так, що більшість наших  учнів є холериками та сангвініками.
Отже, школяру необхідна оптимальна швидкість читання. Як її досягти? Треба розбудити інтерес до читання. Тут важлива спільна робота вчителя, батьків і бібліотекаря. Книги, запропоновані дітям для додаткового читання, повинні суворо відповідати  віку дитини. Для кожного віку є рекомендаційні списки літератури «Що читати дітям?». Вони  є майже в кожній дитячій бібліотеці.
Часто батьки пишаються тим, що діти читають «дуже товсті книги». Це книги для дорослих. Від них користі молодшому школяру не буде. Діти читають поверхово, уловлюють лише основний зміст  книги. Таке читання веде до звички пропускати описи природи, характеристики героїв тощо. А буває, читання дитиною книги для дорослих веде до лиха.
Хлопчик в 11 років прочитав книгу «Брестська фортеця» з описом життя захисників цієї фортеці. У дитини була тривала депресія.
Стежачи за читанням дітей, треба прагнути до того, щоби книги були   різноманітної тематики: пригоди, казки, розповіді про тварин, про музику тощо.
У вихованні любові до книги в дітей молодшого шкільного віку  має значення наявність хороших дитячих книг удома. Це дасть можливість обмінюватись книгами з товаришами, обговорювати їх.
Дуже добрий прийом, коли дорослий починає читати книгу вголос. На цікавому місці зупиняється, а далі читає дитина. Тому що  всім хочеться знати, що відбудеться з героями далі.
За програмою у школі вивчаються певні твори. Можна  удома вечорами читати ці твори цілком уголос усією родиною по черзі.
Батьки повинні подбати про те, щоб дитина знала  прізвище автора й назву книги. Треба поговорити про те, які книги цього автора вже знайомі дитині.
Для молодших школярів велике виховне значення має розглядання ілюстрацій у книзі. Ілюстрації допомагають зрозуміти та запам'ятати прочитане.
Треба намагатись, щоб діти розповідали про прочитане, а дорослі жваво цікавилися сюжетом книги. Тривалість домашнього колективного читання - не більше 40 хвилин. Читання вголос - корисне тренування для дітей,  вони звикають читати голосно, виразно, чітко.
Добре, якщо для дитини виписали дитячий журнал.  Їх  і зараз друкується чимало. Діти будуть чекати зустрічі з книгою. Виховання інтересу до читання легше проходить у тих родинах, де дорослі самі люблять читати.

 Як домогтись оптимальної швидкості читання?
Наводимо кілька практичних порад для батьків молодших школярів.


1. Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Пам'ять людини налаштована так, що запам'ятовується не те, що постійне, а те, що миготить: тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зі значною частотою. Не можна казати: «Поки не прочитаєш, із-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п'ять хвилин.

2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п'яти хвилин.

3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, й вісім годин сну людина знаходиться  під їх впливом. Ще 200 років  тому казали: «Студент, науками живучий, учи Псалтир на сон прийдешній».
Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і книгу покласти  під подушку. Ця рекомендація означає одне: останнє враження дня залишається в пам'яті на всю ніч.

4. Якщо дитина не любить читати, то їй необхідний такий режим читання, що щадить: дитина прочитає 1-2 рядка й одержує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими картинками й одним-двома реченнями внизу.

5. Розвиток техніки читання гальмується через слабку оперативну пам'ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам'ятає перше. Професор І. Федоренко рекомендує такі вправи: багаторазове читання, читання будь-якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.

6. Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням на максимально доступній швидкості. За командою «Блискавка» дитина читає із прискоренням протягом 20 сек спочатку, потім тривалість збільшити до двох хвилин.

7. Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються читати про себе, стежити та встигати за дорослим. Перевірку проводити шляхом раптової зупинки.

8. Вправа «Хто швидше?». На столі лежать картки зі статтею. Треба знайти конкретну пропозицію в одній із карток, ковзаючи по тексту.

9. Вправа «Губи» використовується з метою чіткого розмежування дітьми читання про себе та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою «Читати про себе» діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губ.

Таким чином, батьки можуть вибрати одну з форм або чергувати дані форми та методи роботи, щоби постійно підтримувати читацький інтерес молодшого школяра.

Якщо дитина не любить читати.

Комп'ютер, телевізор, мобільний телефон, DVD – все це є майже в кожному домі. А чи багато у Вас книжок? Не просто паперових виробів у привабливих обкладинках, а саме Книжок з великої літери. Тих книжок, які читали Ваші батьки, читаєте Ви, читатимуть Ваші діти? Чи любите Ви читати? Чи знаєте, які книжки читає Ваша дитина? Чи читає вона взагалі? Поміркуйте над цими питаннями і, ми впевнені, що Ви погодитесь з тим, що дитину привчати до читання необхідно саме у молодшому віці, коли вона тільки готується до школи.

Тому радимо Вам: знайдіть хоча б годину на місяць і прийдіть разом з сином чи донечкою до найближчої дитячої бібліотеки.
Ви будете приємно здивовані розмаїттям дитячих книжок та журналів, особливою бібліотечною атмосферою, доброзичливістю наших працівників.
Підійдіть до книжкових полиць і покажіть дитині книжки, які Ви читали в дитинстві, розкажіть чому вони Вам запам'яталися, перегляньте разом дитячі журнали, ознайомтеся з виставками дитячих робіт, літературою з книжкових виставок.
Нехай дитина самостійно, або за Вашою порадою, обере собі книжечку для читання вдома. Потім разом обговоріть прочитане. Може, маленький читач захоче намалювати відгук на книгу.
Зробіть Ваші відвідини дитячої бібліотеки доброю традицією. Звичайно, можна було б придбати книги в магазині або на розкладках. Але тільки в бібліотеці можна:
- знайти літературу минулих років видання, яка більше не перевидавалися;
- отримати фахову консультацію з питань дитячого читання; 
- взяти участь у масових заходах для дітей.

Приходьте до нас! Ми допоможемо вашій дитині прищепити любов до читання та книги.
Тож, до зустрічі!

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архів записів

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018